6.B vinder Bering Pris

Hurra – vi vandt!

I konkurrencen ”Bering - Horsens' Bedste Idé” hyldes Vitus Berings opdagelsestrang, globale udsyn og mod til at rejse ind i det ukendte ved at sætte fokus på de gode idéer. At udvikle gode idéer kræver således også nysgerrighed, en forståelse for lokale og globale problemstillinger samt mod til at prøve sig frem.

Her på Hovedgård skole har en gruppe innovative elever fra 6.B i år overbevist dommerne om, at deres projekt skulle tage prisen. Eleverne vinder med deres videopitch om en solcelledrevet oplader til PC’er. Horsens borgmester Peter Sørensen var forbi med diplom og en præmie i form af en tur for hele klassen til enten Danfoss Universe eller Lego House.

Stort tillykke til Nanna, Mohammad, Harald, Mejse og Rasmus B med prisen og tak for den flotte indsats til elever og lærere.

Vinder af Bering pris