Forældresamarbejde Centerklasserne

I Centerklasserne arbejder vi for et godt og tæt samarbejde med forældrene.

Samarbejdet og dialogen med forældrene prioriteres højt, da det er afgørende for, at både skole og forældre kan støtte børnene. Derfor vægtes også åbenhed og ærlighed i både dialogen og samarbejdet med forældrene.

Vi prioriterer kommunikationen højt og benytter Aula som vores primære kommunikationsvej. Man kan som forældre naturligvis altid ringe til skolen eller bede om at blive ringet op.

Vi bestræber os på ikke at samtale med forældre i undervisningstiden – eller når der er andre elever tilstede.

Ved sygdom og andet fravær, forventes det at forældrene skriver en besked til kontaktpersonen på Aula.

Vi afholder fælles forældremøde for alle klasser i afdelingen hvert år. Derudover holdes der årligt en til to skole/hjemsamtaler med forældrene, samt netværksmøder efter behov.

Skole-hjem samtalerne tager sit udgangspunkt i elevens faglige og sociale status samt trivsel.

Netværksmøderne tager udgangspunkt i aktuel handleplan, evaluering og opfølgning.

Derudover indskrives nye mål samt fremadrettede aftaler/ tiltag.

Vi forventer, at I som forældre:

• støtter jeres barn i skolegangen
  • hjælper med at pakke tasken med det rigtige indhold
  • deltager i indkaldte samtaler og møder
  • kontakter afdelingen, hvis jeres barn er syg eller fraværende af anden årsag.
  • laver klare aftaler vedrørende barnets medicinering.
  • kontakter os, hvis der sker ændringer i familien, som påvirker barnets dagligdag og velbefindende.
  • støtter op om tiltag og aftaler vedrørende barnet – og at I tager kontakt ved tvivlsspørgsmål.
  • læser informationer fra skolen, som vedrører jeres barn.

I kan forvente, at vi:

• tager udgangspunkt i jeres barns behov.
  • sætter det enkelte barn, klassens sociale liv og fællesskab højt.
  • møder jeres barn åbent og positivt gennem en anerkendende tilgang.
  • prioriterer en høj grad af kommunikation og samarbejde mellem skole og hjem.
  • vægter et højt fagligt niveau, som er tilpasset det enkelte barn.
  • følger op på evt. problemstillinger.