Værdier

Mission og værdiregelsæt

På Hovedgård skole handler alt, hvad vi gør om børnene.

Vores professionelle viden og praksis skal skabe deltagelsesmuligheder for den enkelte og trivsel, fagligt såvel som socialt, for alle.

Vores skole har fokus på fællesskab, hvor alle forpligtes på at indgå positivt i mindre og større fællesskaber.

Det er vigtigt for os at vi gennem motivation arbejder på deltagelsesmuligheder, fagligt og socialt, således at læring bedst muligt understøtter elevernes potentiale for uddannelse, beskæftigelse, mestring og livsduelighed.

Værdiregelsæt for Hovedgård Skole

På Hovedgård Skole understøtter vore værdier alt det vi gør i skoleregi – hvordan vi agerer i fællesskabet. Vi har plads til alle – men ikke til alt.

Værdiregelsættet for Hovedgård Skole er fundamentet og vores pejlemærke for at skabe og styrke en fælles kultur og indfri skolens mission.

Vi er opsatte på at skabe en skole, hvor mennesker forstår sig selv og andre samt lader sig inspirere til at gøre en positiv forskel i alt, hvad de foretager sig. Samtidig med at der arbejdes på at udnytte elevernes potentiale for uddannelse, beskæftigelse, mestring og livsduelighed. Det gør vi gennem anerkendende tilgange med fokus på trivsel, gennem dialog og i et tydeligt samarbejde, der bygger på værdierne:

Helhed - Resultat - Respekt - Kvalitet

Herunder vil vores fælles mål og værdier være listet.

Trivselspolitik for Hovedgård skole

Shape Created with Sketch.

Mission og værdiregelsæt_6.pdf

Shape Created with Sketch.